Gevolgen Buurthuis ivm Corona

Lopikerkapel, 18 maart 2020

Beste buurtbewoners,

Heel Nederland is in de greep van het Corona virus. Wij als Buurtvereniging Lopikerkapel houden uiteraard de richtlijnen aan die vanuit de overheid worden aangegeven.

Allereerst willen we iedereen veel sterkte toewensen in de komende periode. Blijf gezond en help elkaar waar dat kan, zonder je eigen gezondheid op het spel te zetten.

Hulplijn i.v.m. Corona maatregelen

Vanwege de door het RIVM gegeven adviezen heeft St. Lopikerkapel per direct t/m 31 maart aanstaande een hulplijn ingesteld. Ouderen en zieken die de deur niet uit willen of kunnen en hulp nodig hebben ( boodschappen doen/ vervoer etc.) mogen bellen of appen met het bestuur van de Stichting via 06 – 55 76 20 29. Dan wordt hulp geboden tegen kostprijs (vergoeding onkosten).

Wat betekent dit voor het buurthuis?

Wij zijn in elk geval t/m 6 april 2020 gesloten. Dit is van toepassing op alle activiteiten (zoals de 55+ soos, kaarten, enzovoorts) en ook op de zaterdagen zullen wij gesloten zijn. In alle gevallen geldt dat de maatregelen die door de overheid bepaald worden, door ons gehandhaafd worden.

De geplande evenementen wijzigen als volgt:

• Opening Museum 4 april 2020: gaat niet door. We zullen later aangeven wanneer de opening zal zijn.
  • Koningsdag 27 april 2020: wij zullen nog aangeven of wij geopend zijn tijdens Koningsdag.
  • Op 20 mei 2020 zijn we van plan de Jaarvergadering te laten plaatsvinden. Ook hierin houden we een slag om de arm. Zodra bekend is dat dit door kan gaan, zullen de contributiebrieven aan de leden verzonden worden.

Tussentijdse updates zullen ook via de Social Media worden gedeeld. We zullen niet altijd in de gelegenheid zijn iedereen persoonlijk op de hoogte te houden. Geef onze berichten dus vooral door aan de mede-buurtbewoners en bekenden van het Buurthuis.

Website www.buurtvereniginglopikerkapel.nl

Facebook https://www.facebook.com/Buurtvereniging-Lopikerkapel-1551704178377433/

Instagram https://www.instagram.com/buurtvereniging_lopikerkapel/?hl=nl

Onze hoop is, dat als iedereen de richtlijnen goed volgt, we snel weer open kunnen voor de buurtbewoners. Tot die tijd wensen we iedereen een goede gezondheid toe.

Bestuur Buurtvereniging Lopikerkapel