PrutSTACLE RUN 2022

Beste lezer,

Namens de Buurtvereniging Lopikerkapel willen wij hierbij meer informatie delen met betrekking tot de prutrace van 20 augustus 2022, genaamd de PRUTSTACLE RUN!

Wat organiseren wij?

Als afsluiting van de jaarlijks terugkerende Kindervakantieweek van de Buurtvereniging Lopikerkapel, wordt de Prutrace weer georganiseerd. Door de Covid-19 maatregelen hebben wij deze een aantal jaren niet kunnen organiseren. Reden genoeg om het dit jaar eens anders te doen! Met behulp van een groep enthousiaste vrijwilligers wordt een uitdagend parcours neergezet. Om het parcours af te leggen zal je als deelnemer door de prachtige buurt van Lopikerkapel lopen, weilanden betreden, obstakels overwinnen en de “Enge IJssel” verschillende malen betreden. Ook kun je genieten van de monumentale gebouwen waar je dicht langs zult lopen in ons prachtige dorp. Het parcours is uiteraard voor de toeschouwers ook grotendeels bereikbaar om de deelnemers aan te moedigen. Welkom bij de PRUTSTACLE RUN!

Wie zijn wij?

De Buurtvereniging Lopikerkapel is een kleinschalige vereniging die geheel draait op onze vrijwilligers. Ons doel is dan ook om bij te dragen aan het maatschappelijk belang van het dorp Lopikerkapel. Middels activiteiten, waaronder de Kindervakantieweek en Prutrace, stimuleren wij saamhorigheid, samenkomsten en vooral plezier. Deze activiteiten kunnen wij niet organiseren zonder onze vrijwilligers, onze donateurs en sponsoren. Als vereniging hebben wij geen winstoogmerk, maar wij willen wel financieel gezond zijn. Hierdoor kunnen wij de kosten voor de deelnemers aan onze Kindervakantieweek en Prutrace zo laag mogelijk houden waarmee wij iedereen de kans willen geven om aan activiteiten mee te doen.

Informatie deelnemers PRUTSTACLE RUN

De PRUTSTACLE RUN heeft 2 start momenten. Er wordt een wedstrijdloop (start omstreeks 15:10 uur) georganiseerd en een recreanten- en jeugdloop (start omstreeks 16:10 uur). Voor beide lopen zijn er verschillende bekers en prijzen te winnen. Tijdens de recreanten loop is het de sport om je zo origineel mogelijk te verkleden, alleen of met een groepje. Er is namelijk ook een originaliteitsprijs te winnen! Het parcours is per loopronde ongeveer 1,5KM lang en bevat obstakels die genomen moeten worden.

Deelname is geheel voor eigen risico. Inschrijven kan vooraf online HIER of door een e-mail te sturen naar info@buurtvereniginglopikerkapel.nl. Op de dag zelf kan dit ook vanaf 13:30 uur bij het Buurthuis D’Ouwe School. Wij hanteren de methode vol = vol bij inschrijvingen. Het inschrijfgeld voor iedere deelnemer is € 5,00 per loop. Kinderen onder 16 jaar hebben ten alle tijden toestemming van een ouder nodig, deze moet tekenen bij inschrijving. Elke deelnemer (kinderen en volwassenen) dient in bezit te zijn van minimaal zwemdiploma B. Indien je alleen zwemdiploma A hebt, dan moet je ouder/ voogd met je meelopen. Heb je geen zwemdiploma, dan ben je helaas uitgesloten van deelname. Iedere deelnemer is verplicht de ‘gezondheidsrisico’s bij activiteiten in de modder’ door te lezen en hier kennis van te nemen bij inschrijving. Deelnemers die alcohol genuttigd hebben voor de start van de PRUTSTACLE RUN, worden uit veiligheidsoverwegingen uitgesloten van deelname.

Wedstijdloop

Deelname vanaf 12 jaar. Tijdens de wedstrijdloop is er geen aparte prijs voor jeugd. Deze vallen onder de heren of dames. Voor deze wedstrijd hanteren wij een maximale inschrijving van 50 deelnemers totaal. Hierbij geldt: vol = vol. Vooraf inschrijven is mogelijk via de website of e-mail.

Mannen afstand:                      3 ronden (+/- 4,5KM)

Vrouwen afstand:                     2 ronden (+/- 3,0KM)

Recreanten- en jeugdloop

Deelname tot 12 jaar is jeugdloop en vanaf 13 jaar is recreantenloop. Deelnemers onder de 10 jaar dienen ten alle tijden begeleid te worden door een volwassene tijdens de gehele loop. Voor de recreanten- en jeugdloop hanteren wij een maximale inschrijving van 120 deelnemers totaal. Hierbij geldt: vol = vol. Vooraf inschrijven is mogelijk via de website of e-mail.

Heren en dames afstand:          2 ronden (+/- 3,0KM)

Jeugd afstand:                         1 ronde (+/- 1,5KM)

Na afloop kunnen de deelnemers zich afspoelen onder een aanwezige douche. Er is geen uitgebreide douchgelegenheid aanwezig. Omstreeks 17:30 uur zal de prijsuitreiking zijn in de tent bij het Buurthuis D’Ouwe School. Vanaf 17:00 uur staan de barbecues gereed en zal de DJ zijn muziek ten gehore brengen. De feestavond is hiermee van start gegaan. De gehele dag en avond kan uitsluitend betaald worden met munten welke ter plekke te koop zijn (drinken & barbecue). De prijs per munt is € 2,00.

Ben je enthousiast geworden om deel te nemen? Wees er wel snel bij! Inschrijven kan uiteraard ook op de dag zelf, maar dan loop je het risico dat de loop reeds vol zit. Uiteraard ben je ook welkom als toeschouwer. Vanaf 14:30 uur is onze bar geopend voor een versnapering.