Prutstacle run 2023

Beste lezer,

Namens de Buurtvereniging Lopikerkapel willen wij hierbij meer informatie delen met betrekking tot de PRUTSTACLE RUN van 19 augustus 2023!

Wat organiseren wij?

Na het grote succes van vorig jaar, zal er als afsluiting van de jaarlijks terugkerende Kindervakantieweek van de Buurtvereniging Lopikerkapel, wederom een spectaculaire PRUTSTACLE RUN georganiseerd worden! Samen met de groep enthousiaste vrijwilligers die vorig jaar ook heeft meegeholpen dit te organiseren, wordt het parcours weer voorbereid en opgebouwd. Als deelnemer krijg je veel te zien van het ons dorp Lopikerkapel, doorkruis je de weilanden, moet je de obstakels overwinnen en is de ‘Engel IJssel’ meerdere malen hét afkoelmoment tijdens de run. Het parcours loopt langs de monumentale gebouwen die ons prachtige dorp rijk is. Als toeschouwer kan je bijna langs het gehele parcours de deelnemers aanmoedigen. Welkom bij de PRUTSTACLE RUN 2023!

Wie zijn wij?

De Buurtvereniging Lopikerkapel is een buurtvereniging die geheel draait op de tijd en inzet van vrijwilligers. Ons doel is dan ook om bij te dragen aan het maatschappelijk belang van het dorp Lopikerkapel. Middels activiteiten, waaronder de Kindervakantieweek en PRUTSTACLE RUN, stimuleren wij saamhorigheid, samenkomsten en vooral plezier. Deze activiteiten kunnen wij niet organiseren zonder onze vrijwilligers, onze donateurs en sponsoren. Als vereniging hebben wij geen winstoogmerk, maar wij willen wel financieel gezond zijn. Hierdoor kunnen wij de kosten voor de deelnemers aan onze Kindervakantieweek en PRUTSTACLE RUN zo laag mogelijk houden, in de hoop dat wij iedereen de kans kunnen geven om aan alle georganiseerde activiteiten mee te doen.

Informatie deelnemers PRUTSTACLE RUN

De PRUTSTACLE RUN heeft 2 start momenten. Er wordt een wedstrijdloop (start omstreeks 15:10 uur) georganiseerd en een recreanten- en jeugdloop (start omstreeks 16:10 uur). Voor beide lopen zijn er verschillende bekers en prijzen te winnen. Tijdens de recreanten- en jeugdloop is het de sport om je zo origineel mogelijk te verkleden, alleen of met een groepje. Er is namelijk ook een originaliteitsprijs te winnen! Het parcours is per loopronde ongeveer 1,5KM lang en bevat obstakels die genomen moeten worden.

Deelname is geheel voor eigen risico. Het formulier waarmee je je kan inschrijven voor de PRUTSTACLE RUN 2023 staat op een aparte pagina op deze website, zie de kopjes bovenaan de website. Op de dag zelf kan dit ook vanaf 13:30 uur bij het Buurthuis D’Ouwe School. Wij hanteren de methode vol = vol bij inschrijvingen. Het inschrijfgeld voor deelnemers t/m 12 jaar is € 5,00 per loop. Het inschrijfgeld voor deelnemers vanaf 13 jaar is € 7,50 per loop. Kinderen onder 16 jaar hebben ten alle tijden toestemming van een ouder nodig, deze moet tekenen bij inschrijving. Elke deelnemer (kinderen en volwassenen) dient in bezit te zijn van minimaal zwemdiploma B. Indien je alleen zwemdiploma A hebt, dan moet je ouder/ voogd met je meelopen. Heb je geen zwemdiploma, dan ben je helaas uitgesloten van deelname.

Iedere deelnemer is verplicht de ‘gezondheidsrisico’s bij activiteiten in de modder’ door te lezen en hier kennis van te nemen bij inschrijving. Deelnemers die alcohol genuttigd hebben voor de start van de PRUTSTACLE RUN, worden uit veiligheidsoverwegingen uitgesloten van deelname.

Wedstijdloop

Deelname vanaf 12 jaar. Tijdens de wedstrijdloop is er geen aparte prijs voor jeugd. Deze vallen onder de heren of dames. Voor deze wedstrijd hanteren wij een maximale inschrijving van 50 deelnemers totaal. Hierbij geldt: vol = vol. Vooraf inschrijven is mogelijk via de website of e-mail.

Mannen afstand:                      3 ronden (+/- 4,5KM)

Vrouwen afstand:                     2 ronden (+/- 3,0KM)

Recreanten- en jeugdloop

Deelname tot 12 jaar is jeugdloop en vanaf 13 jaar is recreantenloop. Deelnemers onder de 10 jaar dienen ten alle tijden begeleid te worden door een volwassene tijdens de gehele loop. Voor de recreanten- en jeugdloop hanteren wij een maximale inschrijving van 120 deelnemers totaal. Hierbij geldt: vol = vol. Vooraf inschrijven is mogelijk via de website of e-mail.

Recreantenloop:                  2 ronden (+/- 3,0KM)

Jeugdloop:                               1 ronde (+/- 1,5KM)

Na afloop kunnen de deelnemers zich afspoelen onder een aanwezige douche. Er is geen uitgebreide douchgelegenheid aanwezig. Omstreeks 17:30 uur zal de prijsuitreiking zijn op het terrein bij het Buurthuis D’Ouwe School. Vanaf 17:00 uur staan de barbecues gereed en zal de DJ zijn muziek ten gehore brengen. De feestavond is hiermee van start gegaan. De gehele dag en avond kan uitsluitend betaald worden met munten welke ter plekke te koop zijn (drinken & barbecue). De prijs per munt is € 2,00.

Ben je enthousiast geworden om deel te nemen? Inschrijven kan helaas niet meer online. Er zijn nog enkele plaatsen voor de Recreantenloop en Jeugdloop, dus kom vooral langs vanaf 13.30 uur bij het Buurthuis D’Ouwe School te Lopikerkapel om een eventuele plaats te kunnen reserveren. Denk eraan: VOL = VOL. Voor de Wedstrijdloop is er nog voldoende ruimte om mee te kunnen lopen. Uiteraard ben je ook welkom als toeschouwer. Vanaf 14:30 uur is onze bar geopend voor een versnapering.